Aadak

Vi er 5 gutter fra Norge som spiller golf.

Jeg reiste med fly ned til Oslo for å treffe Marco. Senere om kvelden traff vi 3 andre døve (David,Ola,Ole) spillere ved Oslo båthavn.

Vi reiste med 2 biler fra Oslo til Fredrikshavn/Danmark, så kjørte vi videre til Kiel/Tyskland og ta en pause etter vi kjørte lang vei.Der var det fint vær, 20 varmegrader.

Så kjørte vi videre til hotell i Hohwacht. Pakket ut og dro senere til Golf & Country Club Hohwachter Bucht.

Vi trente for å bli kjent med banen der. Banen var hardt, like hard som asfalt. Fordi det ikke har regnet på flere uker ble banen hardt.

Jeg var ikke vant til å spille på hard bane. så jeg spilte veldig dårlig (heldigvis bare trening J). Neste dag spilte vi på samme bane, da gikk det bedre. Men heldig at det var trening det også.

Fredag: ca 36 deltakerer meldte seg på turnering. (6 damer inkl.) 7 Nasjonal land. 22v.grade

Jeg spilte sammen med Ulrich Wobbe og Bela Beckenbauer (begge tyskalnd) i 1 runde på 18 Hull da spilte jeg veldig bra og har dra vi dro til hotell og på hotellet har sauna,solseng og svømmebasseng det var godt avslappet. Etter dro vi ut og spise sammen med andre døve og det var godt sosial og samvær.

Lørdag: ny dag ca 25 v.grade sol og varmt men bane er like hardt som stein uffa.

Da eg , Harald Groth og Marc Brücher (begge tyskalnd) 2 runde på 18 Hull og spilte vel bra men er fornøyd med spill .

Etter vi har spilt hvilte vi ca 1 time så dro vi til Kiel for å rekke Båt-ferge til Gøteborg. Vi dro kl 1630.

Det får vi ikke vite hva er resultat etter alle har spilt og de fester og få en premieutdeling i senere kveld.

Da vi spiste på båt og dagen etter er vi Gøteborg kjørte vi videre til Oslo og jeg flyr hjem til Ålesund.

Endelig fikk eg vite hva resultat.

Result

Stroke Play Brutto HCP 0,0 - 20,0 HCP 1.Round 2.Round

1. Wahlgreen Gustav Sweden 151 slag

2. Barber David (US-Deafgolfer) Finland 161 slag

3. Matthias Becherer GBF Munich 167 slag

4. Ole Roren Norway 168 slag

12. David Fraser (CAN-Deafgolfer) Norway 188 slag

13. Marco Andersen Norway 193 slag

16.Ole Faerden Norway 202 slag

Stableford Netto HCP 20,1 - 30,0

1. Dieter, Beckenbauer-Wenig GBF Munich 77 poeng

2. Arne, Karlsnes Norway 68 poeng

Fotobilder HER

Oppmann for golf Arne Karlsnes

Posted on 13 Oct 2009 by Leder Jo Arve Furland